Πέμπτη 09/05/2024

NASA: Το τηλεσκόπιο James Webb ανακάλυψε τον πρώτο του εξωπλανήτη

ΠΑΜ!!!

Κουπόνια 100 ευρώ από το Temu για όλους!!!

Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA ανακάλυψε τον πρώτο του εξωπλανήτη στο μέγεθος της Γης

Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν έναν εξωπλανήτη, έναν πλανήτη που περιστρέφεται γύρω από ένα άλλο αστέρι, χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Τζέιμς Γουέμπ (James Webb Space Telescope – JWST) της NASA για πρώτη φορά.

Σημειώνεται ότι μεταξύ όλων των τηλεσκοπίων που λειτουργούν, μόνο το τηλεσκόπιο Γουέμπ είναι ικανό να χαρακτηρίσει τις ατμόσφαιρες εξωπλανητών στο μέγεθος της Γης.

Αυτό ανακοίνωσε η NASA στον ιστότοπό στις 11 Ιανουαρίου 2023, δηλώνοντας ότι ο πλανήτης ταξινομείται πλέον ως LHS 475 b.

“Αυτά τα πρώτα αποτελέσματα παρατήρησης από έναν βραχώδη πλανήτη στο μέγεθος της Γης ανοίγουν την πόρτα σε πολλές μελλοντικές δυνατότητες για τη μελέτη της ατμόσφαιρας βραχωδών πλανητών με τον Webb”, ανέφερε ο Mark Clampin, διευθυντής του τμήματος Αστροφυσικής στα κεντρικά γραφεία της NASA στην Ουάσιγκτον. “Ο Γουέμπ μας φέρνει όλο και πιο κοντά σε μια νέα κατανόηση των κόσμων που μοιάζουν με τη Γη έξω από το ηλιακό μας σύστημα και η αποστολή μόλις ξεκινάει”, συμπλήρωσε.

Ο πλανήτης έχει σχεδόν ακριβώς το ίδιο μέγεθος με τον δικό μας, φτάνοντας στο 99% της διαμέτρου της Γης.

Ο πλανήτης είναι μερικές εκατοντάδες βαθμούς θερμότερος από τη Γη, αναφέρει η NASA, οπότε αν εντοπιστούν σύννεφα, μπορεί να οδηγήσουν τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι ο πλανήτης μοιάζει περισσότερο με την Αφροδίτη, η οποία έχει ατμόσφαιρα διοξειδίου του άνθρακα και είναι μονίμως τυλιγμένη σε πυκνά σύννεφα.

Προς το παρόν, δεν είναι ξεκάθαρο ακριβώς από τι αποτελείται η ατμόσφαιρα του πρώτου εξωπλανήτη του Webb ή αν διαθέτει.

Κάντε ένα ταξίδι στο χρόνο και το διάστημα στο πρώιμο σύμπαν με το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA. Πώς θα αποκαλύψει ο Webb τους πρώτους γαλαξίες που δεν έχουν ξαναδεί; Τι ψάχνουν οι αστρονόμοι; Ανακαλύψτε τις απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις και πολλά άλλα στο παρακάτω βίντεο της ΝΑΣΑ:

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Τζέιμς Γουέμπ (James Webb), αποτελεί εγχείρημα της NASA σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος και τον Καναδικό Οργανισμό Διαστήματος. Ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του Τζέιμς Ε. Γουέμπ, ο οποίος διετέλεσε δεύτερος διευθυντής στην ιστορία της NASA και είχε κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα Απόλλων.