Πέμπτη 28/03/2024

Απολιθωμένο έμβρυο δεινοσαύρου βρέθηκε εξαιρετικά διατηρημένο μέσα σε αυγό

Ένα απολιθωμένο αυγό Οβιράπτορα 70 εκατομμυρίων ετών που είχε ξεχαστεί σε αποθήκη κινεζικού μουσείου περιέχει το πιο καλοδιατηρημένο έμβρυο δεινοσαύρου που ανακαλύφθηκε ποτέ.

Το απολιθωμένο έμβρυο δεινοσαύρου που ανακαλύφθηκε στη νότια Κίνα μπορεί να είναι το πιο καλοδιατηρημένο που έχει αποκαλυφθεί ποτέ.

Το αυγό δεινοσαύρου που περιείχε το έμβρυο είχε ξεχαστεί για περισσότερο από μια δεκαετία σε μια αποθήκη στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Yingliang Stone στο Nan’an της Κίνας, μέχρι το 2015, όταν ένα μέλος του προσωπικού παρατήρησε τα οστά να προεξέχουν από το κέλυφος και αναρωτήθηκε αν μπορεί να περιέχει μη εκκολαπτόμενος δεινόσαυρος.

«Το μουσείο συνειδητοποίησε ότι πρέπει να είναι ένα σημαντικό δείγμα, έτσι επικοινώνησαν μαζί μας για να δούμε το αυγό», λέει ο Waisum Ma στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Εκπλαγήκαμε που είδαμε αυτό το έμβρυο όμορφα διατηρημένο μέσα» αναφέρει στο περιοδικό New Scientist.

Ο σκελετός μήκους 24 εκατοστών του μη εκκολαφθέντος δεινοσαύρου είναι κουλουριασμένος μέσα στο αυγό, με το κεφάλι του σφιχτά σφιγμένο στο σώμα του. Το αυγό έχει μήκος 17 εκατοστά και πλάτος 8 εκατοστά.

Χαρακτηριστικά του σκελετού υποδηλώνουν ότι πρόκειται για Οβιράπτορα – έναν δεινόσαυρο με δύο πόδια που είχε κεφάλι και φτερά σαν πουλί.

Λίγα είναι γνωστά για την προέλευση του αυγού, εκτός από το ότι βρέθηκε στο βιομηχανικό πάρκο Shahe στην πόλη Ganzhou στη νότια Κίνα και δωρήθηκε στο μουσείο το 2000.

Σημειώνεται ότι τα έμβρυα των σύγχρονων πτηνών υιοθετούν επίσης μια σφιγμένη στάση για να προστατευτούν για εκκόλαψη. Αυτό υποδηλώνει ότι η στάση αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στους δεινόσαυρους, όχι στα σύγχρονα πουλιά, όπως πιστεύαμε προηγουμένως.

Οβιράπτορας ή Ωοραπτορας ή Οβιραπτόσαυρος

Ο Οβιράπτορας – Oviraptor (που σημαίνει “κλέφτης αυγών”) ανήκει στο γένος ωοβιραπτορίδων δεινοσαύρων (Oviraptoridae) και έζησε στην Ασία κατά την Ύστερη Κρητιδική περίοδο.

Οι Oviraptoridae είναι μια ομάδα πουλιών, φυτοφάγων και παμφάγων δεινοσαύρων. Χαρακτηρίζονται από τα ράμφη τους χωρίς δόντια, σαν παπαγάλους και, σε ορισμένες περιπτώσεις, τις περίτεχνες κορυφές τους.

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ΤΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ TEMU 100€ ΓΙΑ ΠΑΛΙΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ